vrijdag, december 08, 2006

We kunnen schrijven !!!!

Eindelijk, een internetcomputer die werkt !!!!! De eerste dagen achter de rug en ze hebben ons verteld dat Tim zo'n lief en verlegen en ventje is, maar nee hoor, het is de grootste boef die er bestaat en zo ontzettend vrolijk !!!!!!!!!! Alles wat kan schuiven en bewegen moet gedaan worden. Hij heeft zo veel energie, maar dat kan natuurlijk ook de eerste stressvolle dagen zijn, hij heeft inmiddels de eerste drie jaren altijd op dezelfde plek vertoefd, en al deze veranderingen zijn toch wel erg veel voor hem. Hij kiest dus duidelijk mama als veilige baken (een echt mama's kindje), van mij moet hij nog niet veel hebben, al wordt dat stapje bij stapje beter (ik kan hem ook al douchen, en het plasje laten doen op het potje). Het is ook verbazingwekkend hoe snel hij dingen begrijpt en een aantal nederlandse woordjes van ons overneemt en dan vooral als het draait om de eerste levensbehoeftes als : slapen, drinkie, "I'm going to the toilet", diejoe (eten). De eerste 2 nachten hield het boefje ons ook wakker van 3 tot 5 uur met zingen en praten en riep de hele tijd "mama oussie" en "papa daddy". Als we het lampje aandeden kijk hij ons aan met een grote big smile (de charmeur). Als Timo ondeugende dingen deed roept hij: "esalla ham", wat betekent "Ik ben stout". We zeggen dan als het kleine dingetjes zijn, timo lief/'sweet', als hij echt aan het boeven is dan gaat hij in zijn buggy. Krijsen en bleren, maar na 2 minuten is het over en roept hij 'mama' met een grote smile en steekt hij zijn handjes uit. Het opvoeden is echt al begonnen, het is ook een leeftijd waar hij zijn grenzen wil leren kennen, en het is ook een prettig gevoel dat hij dit al bij ons durft. Ooh, bijna vergeten te vertellen, Carien en ik zijn 2 dagen goed ziek geweest, diarree en overgeven, maar dit is gelukkig over, een kleine vuurdoop hebben we dus al gehad, 24 uur een kid en allebei doodziek zijn. Nou, dit is een kleine update, tot schrijvens weer als het internet hier weer doet.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat ziet hij er leuk uit en veel groter dan op de foto van Gerdien! Gelukkig dat jullie nu beter zijn want het lijkt mij een ondeugend handenbindertje!

Prachtig gewoon

Groetjes Ditty

Anoniem zei

Lieve Joost en carien,

Elke dag steeds maar weer kijken of jullie al wat geschreven hebben. Shit, weer niet. Wij waren/zijn zo benieuwd hoe het met jullie 3en gaat.
Wat heerlijk om dit allemaal te lezen. Nu dus al een vrolijk boefje, zo zullen jullie je niet snel vervelen! Wat vervelend zeg dat jullie zo beroerd zijn geweest. Vanuit het natte Nederland, wensen wij jullie heel veel fijne momenten met Tim toe.

xxx mich, liset en jemi

Anoniem zei

hoi,
ik ben Leanne Schaper en ik vind Tim zo schattig op de foto!!!:)
ik hoop dat ik ook zo'n broertje uit Lesotho krijg.
misschien zien jullie wel ons kindje in het kindertehuis, ookal weten we nog niet wie het is!!! :)
groetjes Leanne.
(het achternichtje van Tim)

Anoniem zei

wat een prechteige foto`s !!

en ..........volgens mij vervelen jullie je geen moment !!

positieve groeten sascha 2 en gilbert

Anoniem zei

Wat is het toch een mooi mannetje. En wat heerlijk om te horen dat hij al goed zn grenzen aan het verkennen is en zijn
eigen-wijsheid laat zien. Geniet lekker verder van en met elkaar lieve huibjes.

Dikke zoen en veel liefs

Beate, Jp en Ben

Anoniem zei

Zo, zo, Tim heeft duidelijk al veel meer zon gezien, als wij allen bij elkaar.
Temperament is vaak dan ook wat verhoogd !
Prachtige foto's, wij wachten met spanning op de nieuwe berichten.
Heel veel groeten uit een (zeer) herfstachtig Brabant (het "zonnige" zuiden van Nederland!).

Groet,

Dirk en Door
PS: Jullie websiteadres gaat als een lopend vuurtje door de familie Huijbers (Handel/Boekel e.o.)

Anoniem zei

Hallo Carien en Joost,
Het is nu 1.30 uur en ik lees net jullie bericht.
Ik weet niet hoe ik precies terug moet mailen, dus ik probeer maar wat.
Het is echt een leuk mannetje en wat zullen jullie blij met hem zijn. Nu moeten die paar dagen tot woensdag maar snel omgaan dan zijn jullie fijn met hem thuis.
Pas goed op jullie zelf en een kus voor Tim en jullie.
Groetjes van mama, Riet

Anoniem zei

Ha familie Huijbers!

Erg leuk om jullie daar in Afrika zo een beetje te volgen. Ik ben heel benieuwd naar de kleine als jullie weer terug zijn. Neem 'm in februari maar mee naar de carnavals tent, een beetje wennen aan Brabant.

Groeten en nog heel veel plezier daar, en tot snel!

Toine

Anoniem zei

Hallo Carien,Joost en Tim

Weer een berichtje van mij! Ik vind die verhalen van Tim ook zo grappig en leuk. Behalve dan dat jullie zo ziek zijn geweest. En dat esalla ham in het Nederlands: Ik ben stout vind ik ook zo grappig. Maar wel goed dan weet hij tenminste dat hij stout is geweest dus....

xxxxxxxxxx-jes Melanie

Anoniem zei

Hallo Joost,Carien en Tim,

Natuurlijk hebben wij het internet adres van Toine ook gekregen en volgen jullie ook iedere dag.
Het is een heerlijk mannetje en jullie moeten wel onwijs gelukkig met hem zijn.
Joost je hebt beloofd dat je met hem bij ons langs komt als je in Son bent. Daar houden we je aan.
Nog een fijne tijd daar en een behouden thuiskomst voor jullie drietjes,

Liefs,

Chris en Hennij de Rooij, Son.